![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() Dokončil jsem několik delší dobu rozpracovaných olejomaleb. ![]() ![]() ![]() ![]() V posledních několika měsících jsem ve volném čase pracoval na dvou klipech průletů fraktální krajinou v klasickém mono zobrazení a i ve stereoskopickém 3D zobrazení, které lze sledovat na VR headsetech. Mono videa jsou k dispozici na youtube na odkazu klasicky rozkliknutelném pod obrázkovým náhledem. 3D videa jsou pak na vlastních odkazech zde: Steelberry Fields 3D a Livingstone 3D ![]() V nakladatelství Argo vyšla třetí kniha Roberta Holdstocka ze série příběhů z Lesa Mytág Hloubení. Ke knize jsem vytvořil vnitřní černobílé ilustrace a řadu grafických prvků. První ilustrace tématizuje snahu odštěpené dětské části psyche udržet vlastní integritu přimknutím se k lidskemu obrazu celosti, zde pars pro toto roseta okna katedraly, chránící chlapce před silami lesa znázorněnými šlahouny útočícími na její kruh. Rozbité okno se opakuje ve vitráži. U země na popukané kamenné podlaze je komplementarní kruhové temné hnízdo Cesmínky reprezentujicí mateřsky princip léčivých vegetativních sil a protiklad Jacka. Prvky v kapitolách kombinují kámen a kořeny tj. stabilizaci a regeneraci. Druha ilustrace sleduje perspektivu dospěleho, hledajícího cestu k dítěti v katedrále. Těžiště je uprostřed mechanického kruhu majícího původ v obraných mechanismech vědecké Stanice a reprezentuje racionalní přistup dospělé části mysli ve snaze zachovat si integritu a zmapovat prostor lesa. Tento přístup sice chraní proti nevyzpytatelné a proměnlivé síle Jacka stojícího nad kruhem a přehrazujícím cestu ke katedrále, ale zároveň je smrtelný i pro ostatní mytága, na jejichž kostech kruh stoji. Jde o vyjádření patové situace, pro kterou nebylo možné dojít k Alexovi již ve 2. knize. Prvky v kapitolách kombinují motivy stroje, kostí a vzduchu a představují neživotný aspekt racionality ve vzdušném elementu. Třetí ilustrace je strom masek, klasická světová osa, majicí základ v centralnim stromu Argo, třetí forma Jacka. K setkání dochází na ose spojující horní a spodní světy. Zde jsem si dovolil drobnou uměleckou licenci a posunul motiv od rodinného shledání či přeneseně sjednocení osobnostních částí k tématicky blízkému ale mytologicky vypjatějšímu motivu Odinovské iniciace na větrném stromě. Prvky v kapitolách odkazují k motivům hladiny vody jako roviny mezi dvěma světy a příčné ose, kormidlu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nové olejomalby. ![]() ![]() ![]() ![]() Dokončil jsem několik nových obrazů určených pro tisk na plátna. Jsou ve formátech od 60 x 30 cm do 100 x 50 cm a jsou natažena na dřevěný rám. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kromě řady digitálních grafik jsem se v poslední době vrátil i k tradiční olejomalbě. ![]() ![]() ![]() Další úroda z fraktální zahrádky tentokrát cyberpunkové téma. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ku příležitosti vydání karetní hry Malacca v zahraničí jsem vytvořil novou titulní ilustraci. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Před pár týdny vyšla Phantasia 2. Jedná se již o druhý díl sborniku českých a slovenských digitálních umělců. Mám tam několik stránek s obrázky. Sborník lze zakoupit online na Phantasia 2. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tento rok vyšly v nakladatelství Argo dvě knihy spisovatele Roberta Holdstocka. Les Mytág a Lavondyss. K oběma knihám jsem vytvořil vnitřní černobílé ilustrace a ředu grafických prvků. V ilustracích jsem se snažil symbolicky zachytit výrazné rysy a dynamiky příběhu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Opět jsem dopracoval několik starších obrazů do verze, která může být tištěna na plátno. Plátna jsou ve formátech od 60 x 30 cm do 100 x 50 cm a jsou natažena na dřevěný rám. Obrazy lze zakoupit přes portál fler.cz. ![]() ![]() ![]() ![]() Další úroda z fraktální zahrádky. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Olej na plátně 40 x 40 cm. ![]() ![]() Konečně jsem po dlouhé době dokončil doprovodný obraz k sérii Zvířecích strážců tištěných na jídelní podložky. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Série proměn fraktálních funkcí, tentokrát vytvořeno pomocí softwaru Apophysis a renderováno v Chaotice. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Píši v současné době algoritmus počítající difrakční kryptografické struktury. Vzásadě jde o manipulaci interferenčních vzorů velkého množství různých elektromagnetických vlnění. Občas ve výstupních datech spatřím něco, co mi přijde, že má vlastní estetickou hodnotu. Trochu jsem váhal, zda-li bych je měl zveřeňovat, ale pak jsem si řekl, že jsem již v galeriích viděl viset horší abstraktní umění a tak jsem z pár kousků udělal obrazy ;o) Někdy jsou níže představené vzory nahodnými výstupy, či chybami ve výpočtu. Jindy jsem zase trochu naschvál zakvedlal rovnicemi, zvědav co z nich vypadne. Nevím do jaké míry budou obrázky divácky přítupné, ale mně osobně se velmi líbí. U nejednoho z nich jsem stravil dlouhou dobu pozorováním opakujících se struktur a liboval si v uklidňující atmosféře, kterou mi přišlo že navozují. Jako pohled na moře :o) Pokud se do nich zahledíte, zjistíte, že žádný z opakujících se vzorů není stejný jako kterýkoliv jiný. Neustále se mění, občas vytvářejí řady, prolínají se do jiných tvarů podle pravidel logiky, kterou vždy jde alespoň trochu vytušit. O většině tvarových proměn tak lze docela zajímavě přemýšlet. To mi přijde jako přínos oproti množství obdobných vzorových abstrakcí, se kterými se člověk běžně v umění setkává. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Následující série je matematicky přesnou reprezentací binarizovaného průřezu světelným polem v oblasti svítících drátových modelů jednoduchých geometrických objektů. Pro přehlednost pole jsem volil extrémně velké a v praxi nepoužitelné frekvence, nicméně jde o reálnou holografickou strukturu, která by v patřičném osvětlení zobrazila plně 3d objekt viditelný ve všech paralaxách, včetně hloubek ostrosti. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Z toho samého soudku, tentokrát série abstraktních portrétů. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dopracoval jsem promo ilustraci k Dornu, tak aby mohla být použita pro titulní stránku magazínu Font. V tomto čísle také můžete najít se mnou rozhovor o kreslení deskových her a o tom, jak vyvýjíme hry ve společnosti Loris Games deskové hry. ![]() ![]() Začátkem příštího roku vyjde v nakladatelství Argo kniha Legendy české fantasy - svazek druhý jejíž součástí bude povídka Veroniky Válkové navazující na její sérii příběhů Wetemaa. Těší mne, že jsem měl příležitost doprovodit obrazem příběh ke knize, kterou jsem před lety s nadšením četl. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A další tématické studie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Obrázek do RAW Sparring soutěže na Facebooku. ![]() ![]() Sedmihlavý drak do internetové soutěže. Jednotlivé hlavy byly různě zadané. Vyhrál jsem hlavní cenu, ale nebyla mi zaplacena. :o( ![]() ![]() Malá pocta otci vetřelce. ![]() ![]() Obraz na zakázku. Olej na plátně. 80 x 80 cm. ![]() ![]() Dopracoval jsem několik svých oblíbených obrazů, o které byl zájem, a nechal je vytisknout na plátno a natáhnout na dřevěný rám. Při té příležitosti jsem si i zřídil účet na fler.cz, který bych rád použil jako platformu k jednoduchému prodeji. V současnosti jsou k dispozici plátna: Trubači 4, 60 x 30 cm Kromě toho jsem pro pokračující zájem nabídl k prodeji i jídelní podložky s motivem zvířecích strážců. Oproti první sérii se liší technologií zpracování. Je to proto, že všechny provozovny, o kterých jsem věděl a které nabízely malonákladový sublimační tisk na korkové podložky tuto službu zrušily. Jako alternativu jsem tedy zvolil laminaci potištěného kartonu. Podložky jsou sice tenčí (1 mm), ale díky laminaci odolnější (dobře snášejí užívání malými dětmi) a v neposlední řadě jsou i o něco levnější. Do budoucna se chystám obdobně vylepšit a na plátno vytisknout ještě některé další ze svých obrazů. Počítám, že půjde o něco z Fialové série, Kmen ze série Srpku, sochy ze třetí barevné série a nějaké fraktální krajiny. V případě, že byste měli zájem o plátno z nějakého jiného obrazu, který je na těchto stránkách, napište mi na drevikov@strixovo.cz a já Vám ho zpracuji a zašlu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Omalované vejce pro charitativní velikonoční výstavu v Myslbeku, kde bude vydražené a výtěžek poputuje do Klubu nemocných s cystickou fibrózou. Vejce má 50 cm na výšku. ![]() ![]() Lehce adaptovaná ilustrace k anglické dětské rýmovačce The Owl and the Pussycat. ![]() ![]() Ilustrace pro encyklopedii alternativních zdrojů energie. ![]() ![]() ![]() Titulní ilustrace a ilustrace karet k nové vzdělávací deskové hře Inundo. Hra vychází v česko-německé kooperaci v rámci programu Ziel3. Zaměřuje se na osvětu ve vodohospodářské problematice. Hráči se zhostí role starostů a snaží se ochránit své vesnice proti sérii záplav a povodní. Přitom se seznamují s druhy častých ohrožení a s možnostmi ochraných opatření. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Soubor fraktálů z letošního roku. První polovina založena převážně kolem Sierpinsky-Hilbert formule, druhá polovina a první obrázek je kombinace Abox a Integer Power. Objevil jsem také, že Mandelbulber 3d ovládá Monte Carlo výpočet distribuovaného osvětlení. Trochu jsem s ním experimentoval a některé obrázky tak mají o něco jemnější stíny a odrazy světel. Bohužel výpočet je časově dost náročný a tak se hodí hlavně pro scény s nižší úrovní osvětleného detailu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Další z rozpracovaných kreseb z listopadové Série Srpku. Okřídlený, temný kmen roztahuje peruťě nad vodou. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Šťastný nový rok! ![]() ![]() Příchod mrazivého počasí umožnil při jedné z návštěv Jana Kozáka podniknout další experimenty s akrylovými inkousty kladenými do mrznoucího ledu. Tentokrát i s použitím luminiscenčních a UV aktivních barev. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Před několika týdny jsem nakreslil další sérii, tentokrát tématicky spojenou figurou Srpku, která prochází jako centrální motiv několika obrazy. Vzhledem k tomu, že mi série připadá dobrá, rozhodl jsem se jednotlivé scény ex-post dopracovat do více sdělné podoby. Jednotlivé dokresy budu přidávat, jak se k nim postupně dostanu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Když na člověka padá zádumčivost, to nejlepší co se da dělat je, pustit si nějaký dark ambient a nakreslit něco tklivého. :o) ![]() ![]() Nedávno jsem na návštěvě u Jana Kozáka vyslechl jeho bezva přednášku srovnávající ódinovské iniciační mýty. Studenti mu kreslili schematické variace více či méně inspirované některými z nich. Rozhodl jsem se to také zkusit a nakreslit variaci vlastní. Vybral jsem si známý příběh, ve kterém Ódin získává magické runy a to tak, že se pověsí na Yggdrasil, propíchne kopím a obětuje se. Figura této oběti je mimo jiné zajímavá tím, že se Ódinovi při tomto aktu podaří vyčerpat všechny tři možné pozice, které v rámci obětování lze zaujmout. Je tak zároveň obětujícím, obětovaným i tím, komu je obětováno. Obzvláště v případě vrcholových božstev jde vskutku o vypečený trik. V této variaci jsem nahradil strom vodní plochou, zlámanou do dvou stran se větvícími hřbety vln. Akt jako takový jsem se pokusil posunout z roviny oběti přímo do roviny konání jako takového. Vím, že jsem visel ![]() ![]() Vychází nová vzdělávací desková hra Oeconomica, kterou jsem ilustroval pro společnost Loris Games s.r.o.. Hra je určena nejen do hodin ekonomie na středních školách, ale i k samostatnému komerčnímu prodeji. Hráči se zhostí role manažerů začínajících podniků a strategickými kroky se snaží vést svoji firmu k prosperitě. Přitom je hra seznámí se základními mechanismy trhu, pohybu cen, problematikou půjček a úroků a dalšími faktory tržního prostředí. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() V jednom z posledních týdnů v Ghaně jsem byl na trhu s látkami a uviděl tam jednu, která mi na první pohled padla do oka. Potištěná různými abstraktními prvky kombinovala hluboké modré tóny a přitažlivě žhnoucí růžové detaily. Nechal jsem si z ní ušít kalhoty a čím déle je nosil, tím víc jsem si říkal, že bych si její motivy mohl zpracovat po svém :) ![]() ![]() Čtveřice sympatických chlupáčů si nakonec našla cestu na jídelní podložky, na které od počátku směřovala. Povrch s grafikou je omyvatelný, tělo podložky je korkové. ![]() ![]() Zdál se mi sen, ve kterém jsem se procházel rozsáhlou galerií s obrazy různých motivů a stylů. Prohlížel jsem si je a v duchu hodnotil. Toto je jeden z nich. Myslím, že se mi jej podařilo zachytit poměrně věrně. ![]() ![]() Vybarvení další z rychlých černobílých skic. ![]() ![]() ![]() Testování nových štětců napříč sérií obrázků. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Čtveřice sympatických chundeláčů. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nápad vybarvit některý z dřívějších černobílých obrázků mi už dlouho ležel v hlavě. Ve volném čase jsem přemýšlel o různých barevných řešení několika vybraných scén. Teď o víkendu na to byl ten vhodný čas a tak jsem zkusil přemalovat troubící ryby v moři. Druhý obrázek obsahuje původní skicu pro srovnání. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rychlý obrázek do lokální nyxovské soutěže na téma "Stopař". Ve vesmíru se postupně začínají kupit z přetlakových komor odhození vetřelci. Marně se snaží stopovat těžební lodě třídy Nostromo. Zapoměli na základní pravidlo stopování. Vždy si schovat jednu čistou košili pravě pro tyto účely :o). ![]() ![]() 6. fraktal ve vysokem rozliseni zde: FoldIntPow.jpg. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Olej na plátně, 80 x 80 cm. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vnitřní černobílé ilustrace a barevná titulní strana ke knize Vánoční příběh pro nakladatelství Alfedus s.r.o. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grafické zpracování svižné karetní hry s pirátskou tématikou Malacca pro společnost Loris Games s.r.o. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Spolu s Janem Kozákem - experimenty s nanášením akrylických inkoustů do mrznoucího ledu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|